Print this page
روز خوش روپیه هند

روز خوش روپیه هند

توسط 07 خرداد 1397   ⁄    اخبار خارجی

هرچند رویپه هند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تقریبا ۶ درصد از ارزش خود را از دست داده؛ اما پول هند امروز ۰.۹ درصد جهش زد و بهترین عملکرد خود در ۶ ماه اخیر را ثبت کرد.

کاهش قیمت جهانی نفت در نخستین روز بازار معاملات هفته جاری میلادی به دلیل گمانه زنی بر سر افزایش عرضه طلای سیاه باعث شد که نگرانی ها در مورد تورم و افزایش بیشتر کسری بودجه در هند، کاهش پیدا کند و این موضوع باعث شد تا ارزش پول این کشور به بیشترین سطح خود از نوامبر سال گذشت میلادی به بعد برسد.

همچنین تجار هندی فروش دلار توسط بانک ها به مشتریان خارجی را گزارش کرده اند. بر همین اساس، روپیه هند ۰.۹ درصد در برابر دلار آمریکا بالا آمد و هر دلار به ۶۷.۷۷۲۵ روپیه رسید. هند به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت خام جهان است.

البته از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش روپیه در مقابل دلار آمریکا ۵.۸ درصد کاهش پیدا کرده که یکی از بدترین عملکردهای ارزی را در آسیا به خود اختصاص داده است؛ ضمن اینکه میزان اوراق قرضه دولتی و شرکتی هند در سه ماه نخست سال جاری میلادی در نزد خارجی ها ۴.۴ میلیارد روپیه کاهش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، خالد الفلیح وزیر انرژی و صنعت عربستان گفت: احتمالا اوپک و همپیمانان آن به تدریج تولید نفت را در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش خواهند داد تا نگرانی مصرف کنندگان را نسبت به رسیدن قیمت نفت به تقریبا ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش دهند.

 

منبع: ایبنا

 

Additional Info

کلیک: 4079 بار - بروزرسانی در دوشنبه, 07 خرداد 1397 14:08
رای شما
اشتراک :
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

آخرین پست های مدیر سایت

مرتبط ها :