Print this page
تورم هند در بالاترین سطح ۹ ماه اخیر

تورم هند در بالاترین سطح ۹ ماه اخیر

توسط 25 تیر 1398   ⁄    اخبار خارجی

تورم هند در ماه ژوئن به ۳.۱۸ درصد رسید.

 

هر چند که نرخ تورم پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در دوازده ماهه منتهی به ماه ژوئن ۰.۰۲ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده بود اما با رسیدن شاخص بهای مصرف کننده از ۳.۰۵ درصد در ماه می به ۳.۱۸ درصد در ماه ژوئن، تورم هند در بالاترین سطح خود از اکتبر سال گذشته تا کنون قرار گرفت.

در بین اقلام مختلف، بخش مواد غذایی مهم‌ترین عامل افزایش نرخ تورم در هند بوده است به گونه‌ای که تورم گوشت ۹.۰۱ درصد، نوشیدنی‌های غیر الکلی ۳.۰۷ درصد و میوه ۴.۶۶ درصد بوده است. در بین اقلام غیر غذایی تورم بخش مسکن ۴.۸۴ درصد، سوخت ۲.۳۲ درصد و پوشاک و کفش معادل ۱.۵۲ درصد اندازه گیری شده است.

طبق اعلام مرکز آمار هند، تورم ماهانه این کشور در ماه ژوئن ۰.۶۳ درصد بوده است. متوسط نرخ تورم هند در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۸ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نوامبر ۲۰۱۳ با ۱۲.۱۷ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۷ با ۱.۵۴ درصد بوده است.

افزایش نرخ تورم هند در شرایطی رخ می‌دهد که رشد اقتصادی این کشور شتاب آهسته تری پیدا کرده است. سوبهاش چاندرا گارگ، وزیر دارایی هند پیش تر گفته بود که رشد سه ماهه دوم سال هند ممکن است از رشد ۵.۸ درصدی ثبت شده در سه ماهه نخست سال فعلی کمتر باشد اما افزود که دولت امیدوار است از سه ماهه سوم سال رشد اقتصادی مجدداً تقویت شود.

بانک مرکزی هند دستیابی به تورم چهار درصدی را در میان مدت هدف‌گذاری کرده است.

 

منبع: ایسنا

Additional Info

کلیک: 2564 بار -
رای شما
اشتراک :
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

آخرین پست های مدیر سایت

مرتبط ها :