Print this page
روپیه ایران در هند تمام شد/ کرونای هندی سطح تجارت دو کشور را کاهش داد

روپیه ایران در هند تمام شد/ کرونای هندی سطح تجارت دو کشور را کاهش داد

توسط 29 ارديبهشت 1400   ⁄    اخبار داخلی

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند اظهار داشت:‌ به علت تشدید تحریم در یک سال گذشته، هند دیگر از ما نفت نخرید و پول ایران که در مقابل آن کالا وارد می‌کردیم به اتمام رسید.

 

پرهام رضایی در مورد اعلام وزارت دارایی هند مبنی بر کاهش 58 درصدی صادرات این کشور به ایران طی سه ماه گذشته اظهار کرد: این موضوع دو علت اساسی داشته است. یکی از علت‌های؛ رشد کرونای هندی  و تاثیرگذاری بر اقتصاد این کشور است.

وی افزود: موضوع تاثیرگذار دیگر تراکنش‌های مالی بین ایران و هند است. ما در این کشور روپیه نداریم و به همین علت سطح تجاری دو کشور کاهش پیدا کرده است. ما پول بلوکه شده در این کشور نداشتیم بلکه به خاطر فروش نفت به هند، در بانک‌های این کشور روپیه داشتیم، از آنجا که دیگر فروش رسمی نفت به هند از طرف ایران وجود ندارد دیگر پولی در آنجا پولی هم نداریم.

رضایی در ادامه اضافه کرد: کاهش صادرات هند به ایران در مورد کلیت کالاها است و بحث یک کالای خاص مطرح نیست. اقلامی مانند مواد اولیه، ماشین‌آلات، محصولات نساجی و... از هند وارد می‌شد که در مورد همه آنها کاهش دیده می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: به علت تشدید تحریم در یک سال گذشته، هند دیگر از ما نفت نخرید و پول ایران که در مقابل آن کالا وارد می‌کردیم به اتمام رسید.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند در پاسخ به سوالی در مورد تبادلات بانکی دو کشور گفت: در هند دو یوکوبانک و idbi bank با ایران کار می‌کنند. ما می‌توانیم از طریق این دو بانک نیازهای خود را تامین کنیم اما به شرط اینکه منابع مالی داشته باشیم، اگر منابع مالی نداشته باشیم بانک کاری نمی‌تواند کند.

وی همچنین در مورد مذاکرات وین خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد حتما در بلندمدت تاثیر خود را خواهد گذاشت اما فعلا تاثیری نگذاشته است. اما در بلندمدت تحریم‌ها باید برداشته شود تا شرکت‌های کوچک و متوسط بتوانند با هم کار کنند.

 

منبع: ایلنا 

 

 

Additional Info

کلیک: 1269 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

آخرین پست های مدیر سایت

مرتبط ها :