شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
هند به سرمایه گذاری در بندر چابهار سرعت می بخشد

هند به سرمایه گذاری در بندر چابهار سرعت می بخشد

هند روز چهارشنبه به دنبال هشدار ایران برای تسریع سرمایه گذاری این کشور در بندر چابهار، از وزارتخانه راه آهن ،ترابری ،نفت وگاز و دارایی این کشور خواست که هرچه سریعتر برای اجرای طرحهای خود در چابهار اقدام کنند. ( ایرنا- 7/11/1394)

به گزارش ایرنا،«غلامرضا انصاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو هفته گذشته در سخنانی در کنفرانس غرب آسیا در دهلی نو با انتقاد از تاخیر هند در اجرای طرحهای مهم خاطرنشان کرد دهلی نو باید برای سرمایه گذاری در طرحهایی مانند چابهار به سرعت تصمیم گیری کند.


وی افزود:بخش خصوصی هند علاقمندی زیادی برای سرمایه گذاری درچابهار دارد اما دولت این کشور اشتیاقی در این زمینه نشان نمی دهد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت که هند در گذشته برای اجرای طرحهای مهم با احتیاط عمل می کرد اما این کشور باید بداند که شرایط درغرب آسیا تغییر کرده است.
وی افزود: در 3 سال گذشته به من توصیه شده بود که در مورد طرحهای مهم هند و ایران صبورباشم اما آیا هند می خواهد با تاخیر فرصت های عالی را از دست بدهد.
توافقنامه سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری هند در بندر چابهار اردیبهشت ماه امسال در سفر « نیتین گادکاری» وزیر کشتیرانی ،حمل و نقل و بزرگراههای هند با عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی کشورمان به امضا رسید.
این سخنان سفیر ایران در دهلی نو باعث شد که وزارت خارجه هند از وزارتخانه های راه آهن ،ترابری ،دارایی و نفت وگاز این کشور بخواهد که در اجرای طرحهای خود در ایران تسریع کنند.
روزنامه انگلیسی زبان ایندین اکسپرس، روز چهارشنبه در مطلبی نوشت: ایران به طور تلویحی به هند گفته است که با تاخیر در طرح توسعه بندر چابهار و خط آهن زاهدان ممکن است که فرصت سرمایه گذاری دراین بندر را از دست بدهد.
درادامه این مطلب اضافه شده است وزارت خارجه هند در نامه ای از وزارتخانه های این کشور خواسته است به اجرای طرح توسعه بندر چابهار سرعت بخشند.
وزارت خارجه هند با برگزاری نشستی خواسته است که امکان تدارک خطوط اعتباری و تغییر پرداخت قیمت نفت وارداتی هند از ایران به دلار را بررسی کنند.
در این نامه آمده است: هند با لغو تحریم ها باید برای پرداخت قیمت نفت خام وارداتی از ایران به دلار تصمیم گیری کند.
هند در حال حاضر 45 درصد از قیمت نفت خام وارداتی خود از ایران را به روپیه پرداخت می کند.
این کشور در نظر دارد که نظام موجود را برای پرداخت قیمت نفت خام وارداتی خود از ایران را اصلاح کند تا بتواند همه قیمت نفت خام صادراتی خود را به هند به دلار دریافت کند.
در ادامه این گزارش آمده است ایران از اوت سال گذشته تاکنون خواستار 345 میلیون دلار اعتبار برای طرحهای فولاد و خرید ریل و 150 میلیون دلار نیز برای خرید تجهیزات لازم برای بندر چابهار شده است.

Additional Info

کلیک: 3400 بار - بروزرسانی در یکشنبه, 02 خرداد 1395 11:05
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید