Print this page
اقتصاد ایران و هندوستان مکمل یکدیگر است

اقتصاد ایران و هندوستان مکمل یکدیگر است

توسط 07 آبان 1394   ⁄    اخبار خارجی

رییس جمهوری با تبیین جایگاه دو کشور بزرگ ایران و هندوستان در منطقه، گفت: تهران و دهلی نو منافع مشترک فراوانی دارند و می‌توانند ضمن توسعه راهبردی روابط تجاری و اقتصادی، در حوزه سیاسی و مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار «گاد کاری» وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هندوستان، اظهار داشت: با توجه به سابقه روابط دوستانه، دیرین و تاریخی دو ملت که سرمایه بزرگی برای دو دولت است، تردید ندارم که مناسبات فی‌مابین روز به روز افزایش خواهد یافت.
رییس جمهوری ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی کشورمان برای اتصال شرق به غرب و جنوب به شمال، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در زمینه ترانزیت و اتصال ریلی هندوستان به منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی نقش بسزایی داشته باشد.

دکتر روحانی، آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را خاطر نشان ساخت و گفت: با توجه به اهمیت مسأله ترانزیت جنوب – شمال و توسعه بنادر ایران، از حضور سرمایه‌گذاران هندی در توسعه بندر چابهار و سایر بنادر جنوبی و نیز احداث جاده‌ و راه‌آهن استقبال می‌کنیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری فی‌مابین باید افزایش یابد، گفت: اقتصاد ایران و هندوستان می‌توانند مکمل یکدیگر باشد و آغاز فعالیت مشترک در چابهار، باید به سرفصلی جدید، در مناسبات دو طرف منتهی شود.
دکتر روحانی همچنین ادامه داد: تهران و دهلی نو عضو مشترک و تأثیرگذار برخی سازمان‌‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای هستند و می‌توانند در جهت پایان دادن به جنگ‌ها، مبارزه با تروریسم و هرگونه افراطی‌گری، همکاری فزاینده‌ای داشته باشند.
وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هندوستان نیز ضمن تقدیم پیام کتبی نخست‌وزیر کشورش به دکتر روحانی، از روابط خوب فرهنگی و تاریخی به عنوان سنگ‌بنای مناسبات امروز دو کشور یاد کرد و آمادگی رسمی دهلی‌نو را برای حضور و توسعه بندر چابهار اعلام کرد.
وی ظرفیت‌های کشورش برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران را تبیین کرد و افزود: دهلی نو علاقمند است در حوزه بنادر، راه‌ها و راه‌آهن ایران حضور فعال داشته باشد و معتقدیم، همکاری‌ها در بندر چابهار می‌تواند به افزایش مناسبات اقتصادی فی‌مابین کمک کند.
گاد کاری همچنین با تجلیل از عملکرد دولت ایران در بهبود شاخص‌های اقتصادی در یکی دو سال گذشته، سیاست‌های کشورش برای توسعه و پیشرفت را تشریح کرد و گفت: ما معتقدیم توسعه کشور با کمک همه مردم امکان پذیر است

Additional Info

کلیک: 4517 بار - بروزرسانی در یکشنبه, 02 خرداد 1395 11:06
رای شما
اشتراک :
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

آخرین پست های مدیر سایت

مرتبط ها :