شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
پيشگيري از فرار مالياتي در بخش معاملات ملکي در هند

پيشگيري از فرار مالياتي در بخش معاملات ملکي در هند

طبق قوانین دولت مرکزی هند تمام خریداران ، فروشندگان ، صاحب خانه ها و مستاجران باید معاملات خود را در سامانه رجیستری مرتبط ثبت کنند.

 

دولت هند برای پیشگیری از فساد مالی و فرار مالیاتی در معاملات مسکن قوانین خاصی را به اجرا گذاشته است.
طبق قوانین دولت مرکزی هند تمام خریداران ، فروشندگان ، صاحب خانه ها و مستاجران باید معاملات خود را در سامانه رجیستری مرتبط با بیان جزئیات کامل ثبت کنند.
علاوه بر این پولی که بین طرفین رد و بدل می شود باید از طریق سیستم بانکی صورت گیرد زیرا پرداخت نقدی ممنوع است.
خانم "سابنا بانسل" استاد اقتصاد دانشگاه دهلی درباره این قوانین مالیاتی در هند گفت: تا دو سال پیش معاملات مسکن به صورت نقدی بود که امکان کم اعلام کردن بهای آن وجود داشت حالا دولت برای شفاف سازی ، ثبت معاملات در سامانه مخصوص و واریز بهای مسکن مبادله شده بین خریدار و فروشنده را در بانک اجباری کرده است.
وی افرود: دولت ، مالیات بر خانه های دوم و سوم و عایدی ناشی از زمین و مسکن را از طریق سامانه ثبت معاملات و مبلغ واریز شده به بانک تنظیم و اخذ می کند.
این استاد دانشگاه با تشریح روند ثبت معاملات ملکی تصریح کرد: در سامانه باید تمام جزئیات معاملات ملکی ثبت شود اینکه قیمت واقعی ملک چقدر است؟ پول خرید خانه از کجا آمده ، ارثی است یا از طریق درآمد به دست آمده؟
با این کار شفاف سازی صورت می گیرد و پرونده های فساد مالی نیز فاش می شود.
وی به حمایت دولت در تخفیف مالیاتی برای داشتن سرپناه برای زنان به ویژه پس از فوت همسران اشاره کرد و گفت: برای حمایت از زنان در هنگام تنظیم میزان مالیات و گرفتن آن تخفیف ویژه داده می شود تا در آینده و در صورت نبود سرپرست ، زن سرپناهی برای خود داشته باشند.
یکی از زنان خانه دار هندی با ابراز خوشحالی از حمایت دولت از زنان افزود: پیش از اینکه دولت برای اخذ مالیات به بررسی پرونده های مالی ما اقدام کند ما خودمان به اداره مالیات می رویم و با رضایت کامل آن را می پردازیم.
یکی دیگر از مادران هندی به پیامدهای مثبت پرداخت مالیات برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: با پرداخت مالیات ما بیشتر سود می بریم زیرا با آن جاده ساخته ، آموزش رایگان و امنیت تامین می شود.
طبق قانون هند پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید مسکن نیازمند ثبت معامله در سامانه مرتبط است.

 

منبع: آریا

Additional Info

کلیک: 2252 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید