شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
ارسال سومین محموله ترانزیتی کشورافغانستان از بندر چابهار به هند

ارسال سومین محموله ترانزیتی کشورافغانستان از بندر چابهار به هند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان که شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است از طریق بندر چابهار به هند ارسال شد.

 

بهروز آقایی اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان از طریق بندر چابهار، اظهار داشت: این محموله شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است که به بندر ناواشیوای هندوستان ارسال شد.

وی با تأکید بر اهمیت ترانزیت کالا‌های کشور افغانستان برای بندر چابهار، افزود: پیش از این نیز اولین محموله کالا‌های یخچالی شامل انگور تازه از افغانستان به سوی هند روانه شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای صادرات کالا‌های یخچالی نیاز به امکانات ویژه‌ای است تا محصولات با کیفیت مطلوب به دست خریدار برسد و این موضوع برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایی ادامه داد: با راه اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای کانتینر‌های یخچالی، اولین محموله صادراتی کالا‌های یخچالی کرمان که شامل خرما است نیز به مقصد کشور هندوستان بارگیری و صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین از صادرات اولین محموله سیمان از طریق بندر چابهار خبر داد و گفت: بازاریابی‌های ما برای افزایش ترانزیت و ترافیک بار و کالا از طریق بندر چابهار ادامه دارد.

وی با اشاره به بازاریابی‌های انجام شده برای افزایش ترافیک بار و کالا در بندر چابهار، گفت: در شهریور ماه ۳ محموله کشتی ذرت و جو مجموعا معادل حدود ۲۰۰ هزار تن، در بندر چابهار تخلیه شده است و هم اکنون نیز کشتی جدید حاوی شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآیند تخلیه آن درحال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این کشتی با ظرفیتی حدود ۶۰ هزار تن شکر و از مبدأ کشور تایلند به این بندر وارد شده که تسریع در عملیات و حفظ نرم مطلوب تخلیه در دستور کار تمامی واحد‌ها قرار دارد.

آقایی با اشاره به عملکرد مثبت بندر چابهار در تخلیه کشتی‌های غلات، عنوان کرد: پیش از این کشتی‌های حامل محموله‌های برنج، گندم و شکر با مدرن‌ترین تجهیزات در این بندر اقیانوسی پهلودهی و تخلیه گردیده که با ورود شناور‌های جدید شاهد رونق جدیدی در استان خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر آشنایی تجار افغانستانی با بندر چابهار برای ترانزیت بار خود، این بندر در معرفی پتانسیل‌های خود به سرمایه گذاران استان‌های همجوار از موفقیت خوبی برخوردار بوده است.
 
منبع:سازمان بنادر و دریانوردی

Additional Info

کلیک: 2289 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید