شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
زنجان ظرفیت صادرات محصول کشاورزی به هند را دارد

زنجان ظرفیت صادرات محصول کشاورزی به هند را دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: زنجان ظرفیت صادرات محصول کشاورزی به هند را دارد.

 

مهدی رنگ‌رونا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرصت‌های پیش روی بخش کشاورزی استان برای حضور در بازار کشورهای مختلف، اظهار کرد: افزون بر بازارهای سنتی باید به بازارهای جدیدی در کشورهای دیگر از جمله هند نیز توجه کنیم؛ چراکه محصولات کشاورزی در استان زنجان بسیار بیشتر از نیاز است و صادرات این محصولات می‌تواند بر افزایش ارزآوری به کشور کمک کند.

این مسئول با تاکید بر ظرفیت زنجان بر صادرات محصول کشاورزی به هند، ادامه داد: استان زنجان ظرفیت افزایش صادرات محصولات کشاورزی به هند را دارد و خوشبختانه بازار این کشور ظرفیت بالایی به لحاظ صادرات دارد.

وی با اشاره به حضور ایران در اتحادیه کشورهای اوراسیا، افزود: استان زنجان روابط بسیار خوبی با این کشورها از سالیان گذشته داشته و از این ظرفیت به وجود آمده برای کار با این کشورها باید بهترین استفاده ممکن را صورت داد. همچنین با این تجربه نیز می‌توان در صادرات محصولات کشاورزی به کشور هند و حتی سایر کشورها استفاده کرد.

رنگ‌رونا تصریح کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است و بررسی ارتباط میان عوامل موثر بر صادرات این بخش، از اهمیت زیادی برخوردار است، این بخش علاوه‌ بر تامین امنیت غذایی، نقش موثری در توسعه اقتصادی، اشتغال و صادرات غیرنفتی کشور دارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بخش کشاورزی در این کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همواره نقش چشم‌گیری در صادرات غیرنفتی داشته‌ است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان، خاطرنشان کرد: صادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را به منظور رشد تولید داخلی آماده کرده و این شرایط را برای بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند تا از محدودیت‌های بازار داخلی رها شوند و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از سود اقتصادی حاصل از تولید بیشتر بهره‌برداری کنند.

 

منبع: ایسنا

Additional Info

کلیک: 2718 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید