شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: همکاری‌های اقتصادی ایران و هند ارتقا یابد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: همکاری‌های اقتصادی ایران و هند ارتقا یابد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و هند در مسیر خوبی قرار دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف تاکید دارد.

 

مجتبی ذوالنوری روز یکشنبه در دیدار «گددام درمندرا» سفیر هند در تهران با اشاره به سطح تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور اظهار داشت: بحران‌آفرینی آمریکا در منطقه و وضع تحریم‌های ظالمانه جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به صورت مقطعی به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری دامن زده است و باید با برنامه‌ریزی دقیق به تقویت و تعمیق مراودات اقتصادی فیمابین کمک کرد.

وی با اشاره به پیوندها و اشتراکات تاریخی، آیینی، فرهنگی و سنتی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و هند در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و افزود: ارتقا مراودات پارلمانی به ویژه میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در سایر حوزه‌های مختلف می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و هند در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف تاکید دارد.

ذوالنوری تنش‌های موجود در منطقه را به زیان کشورهای منطقه دانست و همچنین نسبت به وضعیت مسلمانان در کشمیر ابراز نگرانی کرد و خواهان رعایت حقوق مسلمانان این منطقه شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط همه جانبه میان دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف اقتصادی, سیاسی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را در راستای منافع دو ملت فعالتر کرد.

سفیر هند: توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی برای هند از اهمیت فراوانی برخوردار است

گددام درمندرا سفیر هند نیز در این دیدار با برشمردن اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت خواستار بهره‌گیری از فرصت‌ها و بسترهای موجود در روابط دو کشور برای گسترش تعاملات و تبادلات فیمابین شد و بیان داشت: توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران، در سیاست خارجی هند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه گفت وگوها و مذاکرات میان مقامات هند و جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای تاثیرگذار است، افزود: تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاب می‌کند مقامات عالی رتبه دو کشور مذاکرات و رایزنی‌های مستمری با یکدیگر داشته باشند.

سفیر هند یادآور شد: گفت وگوها و تعاملات مقامات دو کشور منجر به برداشتن گام‌های مهمی در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه خواهد شد.

 

منبع: خانه ملت

Additional Info

کلیک: 2506 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید