شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
تشدید محدودیت هند برای واردات مس و آلومینیوم از چین

تشدید محدودیت هند برای واردات مس و آلومینیوم از چین

هند سرگرم برنامه ریزی برای تشدید کنترل واردات مس و آلومینیوم و طراحی سیاستهایی برای محدودیت واردات از چین و سایر کشورهای آسیایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

 

منابع آگاه دولتی به رویترز اظهار کردند هند به زودی و در گام نخست تشدید کنترلهای وارداتی، از واردکنندگان درخواست خواهد کرد اطلاعات خود را به ثبت رسانده و برای واردات مس و آلومینیوم مجوزهای ویژه دریافت کنند.

وزارت معادن فدرال هند در نامه ای که اواخر ماه گذشته به وزارت بازرگانی هند نوشت، اعلام کرد تشدید کنترل واردات، تلاش برای خودکفایی اقتصادی را هدف گرفته است. این اظهارات به تلاش دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای کاهش واردات و افزایش صادرات محصولات ارزش افزوده اشاره دارد.

در نامه وزارت معادن هند آمده است: هدف از این سیستم داشتن اطلاعات مناسب برای امکان مداخله مناسب دولت است.

منابع دولتی گفته اند هدف از تشدید کنترل واردات، افزودن واردات مس و آلومینیوم به فهرست محصولات دارای محدودیت است که واردکنندگان را ملزم می کند برای واردات هر کدام از اقلام فهرست مذکور، مجوز دولت را دریافت کنند.

چین، ژاپن، مالزی، ویتنام و تایلند در میان صادرکنندگان بزرگ مس به هند بوده و ۴۵ درصد از واردات مس این کشور به ارزش پنج میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به خود اختصاص دادند.

هند مکانیزم مشابهی برای واردات آلومینیوم دارد که عمدتا از چین وارد می شود.

بی کی بهاتیا، یکی از دبیران کل فدراسیون صنایع معدنی هند که بزرگترین لابی معدنی این کشور است، به رویترز گفت: چین بزرگترین تهدید برای صنعت آلومینیوم هند است.

از آوریل حدود ۵۸ درصد از تقاضای هند برای آلومینیوم از طریق واردات قراضه تامین شده که ۲۲ درصد ارزانتر از آلومینیوم اولیه تولید داخل بوده است.

طبق آمار دولتی، هند در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به ارزش ۴.۴ میلیارد دلار آلومینیوم وارد کرده که چین بزرگترین تامین کننده آن بوده و به ارزش بیش از یک میلیارد دلار صادرات آلومینیوم داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، به دنبال درگیری مرگبار نیروهای نظامی چین و هند در منطقه مرزی مورد مناقشه در هیمالیا که در ژوئن روی داد، هند محدودیتهای تجاری و سرمایه گذاری علیه شرکتهای چینی را به میزان فزاینده ای افزایش داده است.

منبع: ايسنا

Additional Info

کلیک: 1534 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید