شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
تلاش هند برای جبران خسارت شدید کرونا به اقتصاد این کشور

تلاش هند برای جبران خسارت شدید کرونا به اقتصاد این کشور

شیوع گسترده و افسار گسیخته ویروس کرونا در هند منجر به بیکار شدن میلیون‌ها کارگر در این کشور شده است و دولت در پی یافتن راه حلی برای این مشکل است.

 

هند علی رغم این که رکورد بیماران روزانه کرونا را در بین تمام کشورهای جهان در اختیار دارد و اینک در رده دوم خطرناک ترین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته هنوز حاضر به اجرای قرنطینه عمومی نیست.

از سوی دیگر قرار است امروز تردد خطوط ریلی به 80 مقصد جدید نیز در این کشور آغاز شود این نشان می دهد که سران دهلی نو انگیزه‌ای برای شروع مجدد قرنطینه ندارند.

گزارش های موسسات مطالعاتی نشان می دهد که شیوع کرونا بدون اینکه قرنطینه در این کار باشد حدود 24 درصد به اقتصاد هند لطمه وارد کرده و نزدیک به 20 میلیون نفر را بیکار کرده است.

روزانه میلیون ها کارگر روزمزد در معابر عمومی می ایستند ولی دیگر کاری برای خود پیدا نمی کنند و به این شکل معیشت میلیون ها خانواده در هند با مشکلات جدی مواجه شده است.

دولت هند نیز با تائید این مطلب تصریح کرده است: بیش از همه کارگران مهاجر و روز مزد از شیوع بیماری کرونا لطمه دیده‌اند و فقیرتر شده‌اند.

احزاب اپوزیسیون نیز ضمن انتقاد از دولت دهلی نو تاکید کردند: عدم توجه دولت به آموزش این افراد و تک کاره بودن آنها مشکلات موجود را به شدت افزایش داده است.

گفته می شود هند در آینده قصد دارد سیستم آموزشی و بهداشتی خود را ارتقا داده به تمام افراد جویای کار نیز آموزش های لازم را بدهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که تا پایان کرونا هند بیش از 100 میلیارد دلار خسارت اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

 

منبع:تسنیم

Additional Info

کلیک: 1718 بار - بروزرسانی در شنبه, 22 شهریور 1399 13:26
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید