شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
انعقاد موافقت نامه ترجیحی بین ایران و هند در راستای رونق تولید

انعقاد موافقت نامه ترجیحی بین ایران و هند در راستای رونق تولید

رئیس شورای بازرگانان ایران و هند در رابطه با ترکیب کالاهای تجاری با هند گفت: تلاش بر این است که بین 2 کشور موافقت نامه ترجیحی امضا شود که در این راستا حتما باید به گونه ای عمل شود که خواسته های طرفین برآورده شود. همچنین باید حقوق و عوارض از کالاهایی که قرار است مورد مبادله قرار گیرد، حذف شود.
ابراهیم جمیلی در گفت و گو با اتاق خبر با بیان اینکه انعقاد این موافقت نامه به نفع 2 کشور است، افزود: نباید به گونه ای عمل کرد که مبادلات کالا بین 2 کشور به تولید داخلی ضربه وارد کند. بنابراین در تلاشیم که این موافقت نامه در جهت رونق تولید و صادرات صورت گیرد.


وی در رابطه با وضعیت تجارت ایران و هند در دوره پسابرجام گفت: هند از جمله کشورهایی است که هیچ گاه در طول تاریخ با کشور ما مشکلات سیاسی نداشته و همواره روابط حسنه ای بین دو کشور برقرار بوده است.
جمیلی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه صادرات نیز روابط خوبی بین دو کشور ایران و هند برقرار بوده است.
وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز تجار و بازرگانان اطلاع کافی از توانمندی های دو کشور ندارند، اظهار کرد: هم کشور هند در راه توسعه گام برداشته و هم ایران پیشرفت قابل توجهی در زمینه تبادلات خارجی داشته است که در این راستا به منظور آگاهی هرچه بیشتر از شرایط دو کشور، شورای بازرگانان ایران و هند برنامه هایی را در پیش گرفته است که می تواند در ارتقای مبادلات 2 کشور موثر باشد.
جمیلی تصریح کرد: در شورای بازرگانان ایران و هند در تلاش هستیم که کالاهایی که قرار است بین کشور هند و ایران مبادله شود را به تجار معرفی کنیم.
 وی با بیان اینکه تلاش می کنیم درآینده با اعزام و پذیرش هیأت های تخصصی نسبت به شناسایی توانمندی های تجار و تولیدکنندگان 2 کشور گام های اساسی برداریم؛ اظهار کرد: خوشبختانه در این مسیر هم سفارت ایران و هم سفارت هند کمک شایانی کرده اند.
رئیس شورای بازرگانان ایران و هند گفت: قرار است در سال آتی، شورای بازرگانان ایران و هند یک همایش بزرگ تحت عنوان «چگونه می توان با هند تجارت کرد» را برگزار کند.
وی در رابطه با این همایش گفت: درصدد هستیم که افرادی که علاقمند به امر تجارت با کشور هند هستند را در پنل های مختلف آموزشی مورد آموزش های لازم قرار دهیم. همچنین به فکر برگزاری کلاس های آموزشی برای پاسخگویی به نیازها و سوالات افراد علاقمند به این حوزه هستیم.
جمیلی در رابطه با مشکلات اصرار کشور هند به استفاده از روپیه در تجارت با ایران؛ اظهار کرد: کشور ما نیز در دوران تحریم خواستار جایگزینی پول های محلی با دلار و یورو بود که کشور هند نیز از این قضیه مستثنی نیست.
وی عنوان کرد: در دوران پسابرجام باتوجه به گشایش های ال سی و مطلوب شدن تبادلات پولی امید می رود در کنار روپیه از ارزهای بین المللی چون دلار و یورو استفاده شود.

Additional Info

کلیک: 3510 بار - بروزرسانی در یکشنبه, 02 خرداد 1395 11:06
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید