شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
درخواست وزیر دارایی هند برای افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی

درخواست وزیر دارایی هند برای افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی

وزیر دارایی هند درخواست افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی در بحبوحه فشار تحریم های آمریکا علیه ایران را ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دولت هند درست چند هفته قبل از شروع تحریم های آمریکا علیه تهران، پشنهاد افتتاح شعبه توسط بانک پاسارگارد ایران را در بمبئی مورد موافقت قرار داد.

در همین حال اولین تحریم های آمریکا علیه ایران از ششم ماه اوت سال جاری میلادی شروع خواهد شد و دومین دور تحریم ها از چهارم نوامبر ۲۰۱۸ میلادی کلید خواهد خورد.

همچنین وزارت دارایی هند به رزرو بانک این کشور اعلام کرد که مخالفتی با افتتاح شعبه بانک پاسارگارد در بمبئی ندارد. این اقدام هند در بحبوحه اعلام آمریکا برای تحریم ها علیه ایران و درخواست ایالات متحده از کشورهای طرف خریدار نفت ایران مبنی بر به حداقل رساندن واردات نفت از ایران است.

همچنین پیش از این هم فدراسیون سازمان های صادرات هند به رزرو بانک هند پیشنهاد داده بود که باید به بانک های ایرانی اجازه ورود به هند داده شود تا به تجارت ۲ جانبه تهران-دهلی نو تسریع بخشد.

علاوه بر تاسیس شعبه بانک پاسارگاد در هند، مجوز تاسیس ۲ بانک کره جنوبی هم مورد موافقت گرفته است. در حالیکه آمریکا به دنبال وضع تحریم علیه ایران است، انتظار می رود هند در پی احیاء توافق احتمالی روپیه-ریال بمنظور واردات نفت از ایران است.

حضور یک بانک ایرانی در هند کانال مالی مهمی را باز خواهد کرد که انتقال پول را بین ۲ کشور هموار می کند. هند یکی از وارد کنندگان بزرگ نفت ایران است و متعهد به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار شده است.

پیش از این هند از توافق روپیه-ریال برای تسویه حساب نفتی خود با ایران در دوره تحریم استفاده می کرد که بر اساس این مکانیزم، هند ۵۵ درصد از تعهدات بدهی خود را به یورو و ۴۵ درصد آن را به روپیه به ایران از طریق بانک «یو سی او» هند پرداخت کرد.

بر پایه این گزارش، دیگر بانک های ایرانی مانند پارسیان و سامان هم درخواست افتتاح شعبه در هند داده اند که تا کنون فقط با افتتاح شعبه از سوی بانک پاسارگاد موافقت شده است.

 

منبع: ایبنا

Additional Info

کلیک: 3382 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید