شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
واردات نفت و صادرات محصولات نفتی هند کاهش یافت

واردات نفت و صادرات محصولات نفتی هند کاهش یافت

واردات نفت خام هند در ماه مارس افزایش بسیار آهسته ای داشت. صادرات محصولات پالایشی این کشور هم با سرعتی بسیار پایین افزایش یافت.

واردات نفت خام هند در ماه مارس افزایش بسیار آهسته ای داشت. صادرات محصولات پالایشی این کشور هم افزایش یافت ولی با سرعتی بسیار پایین چون بسیاری از پالایشگاه‌ها فرآوری نفت خام را به خاطر کاهش تقاضا برای سوخت در نتیجه شیوع ویروس کرونا پایین آورده اند.

 واردات نفت خام هند در ماه مارس 1.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 19.52 میلیون تن رسید. این در حالی است که واردات نفت هند در ماه  قبل از آن 9 درصد افزایش داشت.

 واردات محصولات نفتی بیش از 7 درصد به صورت سالانه افزایش یافت و به 3.92 میلیون تن رسید که کمترین افزایش از ژانویه 2019 بود. صادرات محصولات نفتی 7.4 درصد بالا رفت و به 5.99 میلیون تن رسید یعنی بسیار کمتر از 21.4 درصد افزایش در ماه فوریه.

 صادرات دیزل هم تحت تاثیر بحران ویروس کرونا قرار گرفت و تنها 11.7 درصد رشد داشت که کندترین افزایش سالانه از ماه اوت است. صادرات بنزین هم 5.2 درصد در ماه مارس کاهش یافت چون شیوع ویروس کرونا به فعالیت های اقتصادی و تقاضای سوخت در سراسر جهان آسیب رسانده است.

 ریستاد انرژی انتظار دارد ویروس کرونا حدود 4 میلیون بشکه در روز تقاضای دیزل را برای حمل و نقل جاده‌ای در سراسر جهان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش دهد تقاضای این محصول در سایر بخش‌ها هم 1.2 میلیون بشکه در روز افت داشته باشد.

هند در روز جمعه تعطیل های ملی را دو هفته دیگر از چهارم ماه مه تمدید کرد و اعلام کرد در مناطقی که خطر کمتری برای ابتلا به این ویروس وجود دارد، برخی محدودیت ها برداشته می شود. این محدودیت ها از بیست و چهارم مارس اعمال شده اند.

 پالایش نفت خام هند در ماه مارس 5.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.  بحران ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرت جهت مهار گسترش این ویروس تقاضا برای سوخت را پایین آورده و پالایشگاه‌ها را مجبور کرده تولید خود را کاهش دهند.

 تقاضای سالانه سوخت در هند در 2019/20 با کمترین سرعت طی بیش از دو دهه گذشته رشد کرده است.

 

منبع: تسنیم

Additional Info

کلیک: 1755 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید