شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
جنگ تجاری چین و آمریکا "صنعت لاستیک هند" را فرسوده کرد

جنگ تجاری چین و آمریکا "صنعت لاستیک هند" را فرسوده کرد

تاثیرات منفی جنگ تجاری چین و آمریکا بر هند بتدریج آشکار می شود بطوریکه مقامات این کشور متوجه شده اند که افزایش تعرفه های گمرکی برای واردات لاستیک خودرو و کفش، تنها به صورت کوتاه مدت می تواند کارساز باشد و این صنعت پراهمیت به شدت آسیب خواهد دید.

 

دولت هند در راستای تلاش خود جهت کنترل کسری بودجه، تعرفه واردات لاستیک از خارج را از 10 درصد به 15 درصد و کفش را از 20 درصد به 25 درصد افزایش داده است. این اقدام چند ماه پس از افزایش تعرفه گمرکی لاستیک های خودرو های سنگین مانند کامیون و اتوبوس توسط دولت هند انجام می شود.

این تحولات همچنین در زمانی اتفاق می افتد که به دلیل جنگ تجاری چین و آمریکا، واردات لاستیک و محصولات کائوچو افزایش یافته است.

راجیو بودارجا رییس انجمن تولید کنندگان تایر خودرو هند گفت: اقدام دولت هند در افزایش تعرفه های گمرکی بخشی از مشکل را حل می کند زیرا اگر آمریکا تعرفه های بیشتری برای محصولات چین در نظر بگیرد، واردات تایر های خودرو های سبک، تاکسی ها و موتورسیکلت ها از چین افزایش خواهند یافت.

دولت هند نه تها تعرفه گمرکی واردات تایر را افزایش داده است بلکه برای قیمت گذاری عادلانه این محصولات در بازار نیز وارد عمل شده است. بیش از 40 درصد از واردات کل تایر هند از چین انجام می شود.

صنعت تایر هند خواهان کاهش تعرفه های گمرکی برای کائوچو طبیعی و افزایش تعرفه برای واردات محصولات آماده شده است. اما دولت هند تنها با بخشی از درخواست این صنعت موافقت کرده است.
کمال چودری رییس انجمن صنایع کائوچو هند گفت: 5 درصد افزایش تعرفه بسیار ناچیز است. این تعرفه ها باید 10 درصد افزایش پیدا کنند تا تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

ویکرام مکار یک مقام دیگر در انجمن صنایع کائوچو هند گفت: کفش تنها یکی از محصولات غیر لاستیکی است که به هند وارد می شود. در یک ماه گذشته تعرفه گمرکی برای محصولات آماده خاص مانند کمربند ها و شیلنگ ها افزایش یافته است. همانطور که جنگ تجاری میان آمریکا و چین افزایش می یابد، این تعرفه ها نیز افزایش خواهند یافت.
شرکت های چینی که اخیرا با کاهش شدید سفارش های بازار آمریکا روبرو شده اند، به دنبال یافتن بازارهای جدید برای محصولات خود هستند. افزایش تعرفه های گمرکی بر محصولات وارداتی از چین، موجب شده است تا شرکت های چینی به فکر بازارهای جدید باشند.

هند یکی از کشورهایی است که چین به دنبال افزایش مراودات تجاری با آن است. از گوشی تلفن همراه گرفته، تا تراشه های حساس الکترونیکی و صادرات سویا، اهدافی هستند که شرکت های چینی در بازارهای هند به دنبال آن می گردند.

روابط تجاری چین و آمریکا بیش از پیش به دلیل جنگ تجاری که میان این دو شکل گرفته، پیچیده و پر تنش شده است.
رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در مصاحبه ای با توجه به کسری تجاری کشورش با چین اعلام کرد که واشنگتن به شدت از چین عقب مانده و او آماده است که تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را افزایش دهد.
اداره آمار آمریکا اعلام کرده است که این کشور در سال گذشته بیش از 505 میلیارد دلار از چین کالا وارد کرده و کمتر از یکصد و 30 میلیارد دلار به چین کالا صادر کرده است. طبق این رقم کسری تبادلات تجاری بین دو کشور چیزی حدود 375 میلیارد دلار است.

آمریکا تهدید خود را مبنی بر وضع عوارض گمرکی بر کالاهای ساخت چین برای نخستین بار در 6 ژوئیه (15 تیر)، اجرا کرد.

بر اساس این سیاست، آمریکا بر 34 میلیارد دلار واردات خود از چین تعرفه گمرکی به میزان 25 درصد وضع کرد.
چین هم در واکنش به این سیاست بازرگانی آمریکا به همان میزان بر محصولات آمریکایی عوارض گمرکی وضع کرد.

 

منبع: میزان

 

Additional Info

کلیک: 3075 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید