شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی ایران به هند

رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی ایران به هند

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در دیدار سفیر هند در تهران، بر لزوم رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به هند تاکید کرد.

 آقای شمس‌الدین حسینی روز چهارشنبه در دیدار گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران گفت: مناسبات دو کشور در عرصه منطقه‌ای و جهانی همواره از شرایط مناسب و رو به رشدی برخوردار است، اما در این مقطع ضرورت دارد برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های تهران – دهلی‌نو اقدامات بیشتری صورت گیرد.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با ابراز ناخرسندی از کاهش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و هند گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر سطح تبادلات اقتصادی دو کشور به دلایلی مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری آمریکا کاهش یافته است.
وی افزود: با وجود تحریم‌های نفتی، همکاری میان تجار و بازرگانان دو کشور همچنان ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم این سطح از همکاری‌ها را توسعه دهیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به هند تصریح کرد: اخیراً در مسیر صادرات برخی محصولات کشاورزی از جمله کیوی به هند موانعی ایجاد شده است که با روال سابق و استاندارد‌های موجود مطابقت ندارد. با توجه به اینکه کیوی ایران به سایر بازار‌های صادراتی بدون مشکل در حال صدور است از کشور هند انتظار می‌رود که همکاری بیشتری جهت رفع موانع صادرات این محصول داشته باشد.
شمس‌الدینی حسینی همچنین گفت: قراراست در روز‌های پیش‌رو جلساتی به صورت وبیناری میان مسئولان دولتی دو کشور جهت بررسی مسائل فنی مربوط به صادرات محصولات کشاورزی برگزار شود. امیدواریم با حسن نیت طرف هندی مشکلات موجود در این گفتگو‌ها حل و فصل شود.

هند به دنبال تحکیم و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است

گدام دارمندرا سفیر هند در تهران نیز در این دیدار گفت: هند و جمهوری اسلامی ایران دو کشور مهم در قاره آسیا هستند که همکاری‌های میان دو کشور هر سال به مراتب مستحکم‌تر از سال‌های گذشته است.
سفیر هند با بیان اینکه سعی داریم در بخش‌های فنی حفظ نباتات دو طرف همکاری کنند، ابراز امیدواری کرد در نشست مجازی که میان مسئولان ذیربط در خصوص بررسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد، مسائل موجود حل و فصل شود.
وی همچنین گفت: کشورش به دنبال تحکیم و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است و از توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و کشاورزی استقبال می‌کنیم.

 

منبع: خانه ملت

Additional Info

کلیک: 1002 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید